fredag den 1. juli 2011

Beslutningen

Hvor svært kan det være! Det er da bare at tage en beslutning og så komme af sted - eller hvad? Det har det ikke været for mig. Der er hele tiden noget der kommer i vejen, men denne gang er den god nok.

En af årsagerne er måden beslutningen blev taget på. De sidste par år har jeg roet lidt med nogen gode kajakvenner i Esbjerg. I takt med at de købte egne kajakker, begyndte jeg at "hænge" lidt. Det havde jeg aldrig gjort før, og min gamle NDK Explorer har da også gennem de sidste år gjort det rigtig godt. Især oplevelsen af at blive roet bagud af et par nye Tiderace kajakker, irriterede mig, for jeg havde altid fulgt godt med ellers.

Jeg fik en forklaring på hastighedsforskellen ved at læse Aled Williams' beskrivelse af den opgave han havde fået, den gang Tiderace Xplore blev designet. Den skulle bl.a. holde en hastighed på 5 knob, og det er ret meget, når man i øvrigt altid planlægger med 3 knob. Derfor begyndte jeg at drømme om en dag at eje en Tiderace Xplore.

I forbindelse med en anden aktivitet, var jeg på besøg hos Kajakgaarden i Kolding, og som sædvanlig var jeg en tur rundt i butikken for at se på kajakker og grej - og som sædvanlig stoppede jeg ved "min" kajak. Her faldt brikkerne så pludselig på plads - Danmark rundt og hurtig kajak - det skal prøves!

Helt ufatteligt for mig, sagde Michael fra Kajakgaarden, at det ville han godt se, og ovenikøbet støtte, så var det tilbage til Haderslev for at få den sidste godkendelse. Heldigvis sagde min kone også ja, så nu sker det altså. Jeg skal Danmark rundt 2012 i en Tiderace Xplore.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar