mandag den 8. august 2011

Rullekursus, BCU 3*, sommertræf og Rømø Camp.

Heldigvis ringede de fra skolen i dag og mindede mig om, at vi skal til at arbejde for føden igen. Så kan man måske snart få hvilet ud ;-)

Lise og Kirsten
Der gik ikke lang tid inden kajak og udstyr igen kom på farten. Denne var Barsø ud for Genner bugt målet, og Havkajak Sønderjylland havde en aftale med Lise og Axel om et to- dages rullekursus. Det startede fint med at vi mødtes ved Barsøfærgen og tog videre til Barsø B&B hos Randi og Henrik - et fantastisk sted at overnatte hvis man skulle komme på de kanter. Maden var klar og snakken gik til langt ud på aftenen. Næste morgen skulle de sidste møde ind og alle var spændt og klar til et super kursus. Pga. mit kajakskifte, manglede jeg endnu at finde mit butterfly rul igen, og Lise påtog sig opgaven med vanlig ildhu. "Du skal have mere kraft i det knæ!" sagde damen. Som sagt så gjort, og hvilket resultat! Jeg fik den største muskelskade i lægmusklen jeg endnu har fået, og så var det slut med mit rullekursus. Øv...

De næste 1½ dag humpede jeg rundt og lyttede og fik vist lært en hel mere end jeg vidste før, så når benet igen er helet op, er jeg klar til at prøve igen. Denne gang sparer nok lidt på kræfterne ... ;-)

Mens vi rullede det sidste ud af kroppen på Barsø, havde jeg sendt min gode ven Lars i byen for at hente Rowland Wollven, der skulle holde endnu et BCU 3* i Havkajak Sønderjylland. Og hvilken succes! Alle deltagere der ønskede en assesment bestod. Flot og et stort tillykke til jer alle. Jeg selv kom i kajakken igen og efterhånden som dagene skred frem gik det bedre og bedre med benet. Jeg sad med som assistent for Rowland hvilket var meget lærerigt, og overskuddet blev tydeligere da vi flyttede kurset til Rømø, hvor en grøn bøje skulle rundes, hvilket var det største vand flere af deltagerne endnu havde roet rundt i.

Søndag sluttede vi så med Rowland og 4 af os kørte mod sommertræf i Juelsminde. Her fik jeg lov til at undervise i redninger, navigation og være turleder på turen til Endelave. Ind i mellem var jeg igen assistent for Rowland på hans incident and risk management hold. Denne gang med bl.a. en surflanding med flåde, som jeg fik lov til at starte.

 
Torsdag formiddag gik turen så atter mod Haderslev fordi DGI's Rømø Camp skulle starte lørdag morgen, og jeg havde lovet at være på plads allerede fredag aften. Lørdag i Vadehavet var en kæmpeoplevelse. Stort set ingen vind, men masser af strøm, sol og sæler. Da der sidst på dagen kom lidt vind fra øst rejste vandet sig øjeblikkeligt i den modsat rettede strøm, og med en lang dag i kroppen var det måske ikke lige hvad deltagerne havde håbet på. De var dog alle rigeligt kompetente til den smule sø, så vi kom alle tørre tilbage til

 Havneby. Næste dag kiggede vi langt efter vandet , men valgte at blive på land da vindmåleren viste 12-14 m/s. Det er lige i overkanten hvilket de fleste havde indset allerede om morgenen, mens de sidste lige skulle se en ekstra gang om det nu også var i orden. Det var den eneste rigtige beslutning. Hvis man er i tvivl om man skal gå ud, så er man jo ikke i tvivl. Så bør man blive på land.

Ferien er slut og det er blevet ´til rigtigt mange kanongode oplevelser denne sommer. Jeg har stort set siddet i kajakken i 25 dage i træk og lige nu lidt svært ved at se hvordan jeg skal kunne undvære det, men sådan er det jo. Det bedste ved det hele er, at "Det Røde Lyn" og jeg er blevet rigtigt gode venner, og jeg ser allerede frem til vinterens træning og ikke mindst slankekur der skal bringe mig i form til det kommende togt. Måske er der endda en lille overraskelse i vente ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar