tirsdag den 10. juli 2012

Dag 4 - Thyborøn er nået!

Sov som en sten til kl. 8.00, og har haft noget vanskeligt ved at komme i gang. Har besluttet at skille mig af med den Müesli jeg ikke kan lide. God ide! giver meget mere plads i bagerste pakrum. Ringede til en god ven for at høre på muligheden for at komme indendørs i nat pga. regn, men havde ingen succes. Vablerne er også blevet ordnet i løbet af dagen. Dog er der en især der giver anledning til bekymring, men nu er trykket taget af, og så går det vel igen. Morgenmad, opvask, pakke og afgang. Måske Thyborøn men ihvertfald Fjaltring var målet, men da først jeg var kommet i gang, gik det forbavsende godt i forhold til, hvad jeg havde forventet. Thorsminde efter kun 2 timer, og lige nord for molen - kaffepause. Netop da jeg landede kom to unge nudist piger for at bade, men da jeg havde fået slæbt kajakken op på sandet, fundet kaffen frem og sat mig til rette på en stenmole, var pigerne desværre allerede færdige med at bade. Næste mål var Bovbjerg fyr som man kunne se helt fra Thorsminde. Det tog lang tid! Mindede mig om en lang march jeg en gang deltog i, hvor et kirkespir blev vores hadeobjekt nr. 1. Man knokler og knokler, men kommer ikke rigtigt videre. For et år siden var jeg i Fjaltring ved høfde Q for at surfe med Simon Osborne, så stor var gensynsglæden da jeg passerede den. I mit hoved skulle Bovbjerg fyr komme før høfde Q, men det burde jeg nok have tjekket, for det forholdt sig omvendt. Jeg kunne huske den gang, at Per sagde der var ca. 20 km til Thyborøn, så afsted med mig. Gik ind lige under Bovbjerg fyr for at slå en streg, men da jeg kom i kajakken igen, havde skegget sat sig fast, så jeg måtte ind en gang til. Nu havde jeg jo passeret høfde Q, og i min store visdom havde jeg forestillet mig at man brugte alfabetet til at navngive høfderne dvs, at jeg "bare" skulle op til høfde A og så ville det være slut. Jeg kan konkludere, at hvis man har brugt alfabetet, så har man været igennem indtil flere gange.;-) Kan godt forstå man kan ramme en høfde heroppe, for man kan jo dårligt spytte uden at ramme en. Efter yderligere mange timer og mange høfder nåede jeg til Thyborøn omkring kl. 21.30, hvorefter jeg skyndte mig i Havnekiosken for at få lidt at spise. Desværre var næsten al lukket ned, men med en udstrakt og velkendt service fik jeg alligevel tiltusket mig lidt pomfritter, et par pølser og en god softice til at "slukke efter" med. Derefter gik jeg til den lokale shelter, hvor jeg kunne finde tørvejr for regnen. Fik for første gang en anstændig kontakt til mobil nettet, men klokken var så mange at det heller ikke denne dag blev en update på bloggen. Det må komme senere - sorry!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar