torsdag den 12. juli 2012

Dag 9 - En triumf for planlægning, timing og tålmodighed

Hvilken fantastisk hviledag. Helle kom og lavede mad af friske råvarer og vi hyggede, eller måske var det mest mig med at opdatere bloggen så langt som jeg havde tid til. Planen var at runde Hirtshals og derefter sætte kurs mod Skagen. Så tæt på som muligt og allerhelst runde Grenen. Startede først kl 11.00 for der var bølgerne nede i et niveau hvor tingene ligesom gik min vej. Ifølge prognosen skulle de helt nede i 0,5 til 0,3 meter når jeg nåede til Hirtshals. Man skal huske at bølger og dønninger fra vest giver store refleksbølger når de rammer havnemolen, og det kan blive både stort og komme temmelig langt ud til vest. Derfor havde jeg lavet denne plan i opholdsstuen på campingpladsen, og jeg kan kun sige, at det lykkedes perfekt. Faktisk gik det så godt og forholdene med en let vind fra SV og ingen bølger af betydning, at jeg besluttede at nu var det Grenen jeg gik efter. Desværre gik den sidste del af planen ikke helt som forventet, og jeg valgte at trække ind ved Kandestederne, hvor der var både toilet og ishus. Det sidste havde dog lukket da jeg lagde til kl. 23.30 gennem en surf, så jeg lige nåede at blive skyllet, Hele 72,6 km var det blevet til, og jeg var kun 20 km fra Grenen, men nu var jeg også træt og slidt, så der gik ikke længe før teltet var oppe og jeg lå i posen. Jeg er lidt irriteret over at jeg ikke nåede Grenen, men i morgen er der også let vind fra SV, så det skal nok gå. En helt forrygende dag slutter ved midnat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar