lørdag den 28. juli 2012

Dag 22 - Velkommen til Lolland

Kom godt afsted fra Jungshoved, og besluttede allerede om morgenen, da müslien ikke rigtigt ville ned, at dagens in ord var brunch på havnen i Kalvehave. Jeg forventede at det ville tage ca. 4 timer, og da først kroppen var kommet op i omdrejninger,  hvilket pt. er meget svært, så gik det fint til Kalvehave. Her lå jeg en gang i en motorsejler med min onkel og faster, men kunne absolut ikke genkende noget fra dengang. På havnegrillen fik jeg en super god og stor pizza - kan absolut anbefales - og skyllede det hele ned med en stor softice. Kanon morgenmad ;-) Derefter satte jeg kursen mod Farø, som er mellem station og bindeled for Farøbroerne. Naturen og stranden her er skøn, så jeg smed lige på sandet for at hvile hoved og ryg en smule. Det holdt dog ikke længe før jeg måtte videre pga. larmen fra motorvejsbroerne. Tænk at ødelægge et så naturslønt område med så voldsom en støjforurening! Videre mod Storstrømmen og stadig vest på. Jeg havde besluttet at stoppe senest kl. 20 pga. natten forinden, hvor det var blevet noget sent inden jeg kom i land, men det lod sig bare ikke gøre pga. siv og tang. Til sidst fandt jeg en rampe, hvor der sad to unge meget forelskede og holdt i hånden i solnedgangen. De delte både hjemmelavet saft og gode ideer om hvor jeg evt. kunne være i nat og turen i morgen. Vi snakkede lidt inden jeg fortsatte de 300 meter til en større vendeplads, hvor der var mere græs, og måske knap så mange folk. Her lå desuden 4 kajakker på græsset, så jeg tænkte at det gik nok. Folk med egen kajak har ofte en større forståelse for mit situation, så op med teltet i mørket, prøve mobilen - ingen kontakt, så godnat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar