tirsdag den 10. juli 2012

Dag 3 - en laang dag ...

Fik en helt perfekt start på dagen. Var hurtigt klar og i kajakken uden de store problemer, og satte straks kursen nordpå. Desværre blæste vinden fra øst hele dagen, så for ikke at komme for langt ud, måtte jeg korrigere med helt op til 30 grader i perioder. Det sætter fremdriften ned og er voldsomt irriterende, men det gik alligevel fremad i et rask tempo. Kort efter ankom jeg til Nymindegab, hvor der ikke var skydning, og jeg benyttede lejligheden til at holde frokost. Fortsatte derefter mod Hvide Sande, hvor jeg ankom uden præcist at vide det var Hvide Sande. Søkortslæseren på min GPS havde taget skade af den tur i vandet den fik på Rømø, så der var kun det grove oversigtskort tilbage. Jeg holdt ind og fik renset saltet væk fra læseren, og vupti så virkede det hele igen. Refleksbølgerne var mindre ubehagelige end tidligere, så måske er jeg ved at vænne mig til at ro i refleksbølger med en lastet båd? Kaffepause lige nord for havnen, hvor de tre vindmøller drønede rundt i østenvinden. Mens jeg sad der, besluttede jeg, at jeg ville så tæt på Thorsminde som muligt for at få Thyborøn indenfor rækkevidde i morgen, så ca. 10 km før ville være fint. nu begyndte trætheden også at spille ind, og jeg gik derfor ind ved Søndervig, hvor det lykkedes at erhverve mig et par hotdogs og en ½ liter Fanta inden turen igen gik videre. Således rustet fortsatte jeg nordpå to timer mere, hvorefter jeg gik i land. Efter at have spist lidt æblegrød, sat teltet op og ordnet det allermest nødvendige, faldt jeg i søvn under logbogskrivningen. Må have været megt træt. Distancen i dag var 64,9 km og 171,5 ialt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar