tirsdag den 10. juli 2012

Dag 6 - Surfparadiset er overstået

Vågnede kl. 6.00 og bølgerne buldrede fortsat mod stranden. Havde ikke meget lyst til at kigge ud, men måtte til sidst lige titte lidt frem bag en teltflig. Det våde er dug, og der er næsten fladt vand derude. Planen er at tage Vorupør, Klitmøller, Hanstholm, Vigsø og måske Liden strand. Det er godt 50 km med gode muligheder for pauser i havnene. Der er ikke meget ved at holde pause hvor man skal ind og ud gennem surfen. Båden skal tømmes for vand hvis ikke man komme ud hurtigt nok, og ved sælstart er der en stor risiko for at skegget sætter sig fast. Derfor går jeg efter havnene, Samtidig er det en god måde at afklare om jeg er klar til det lange kryds til Sjælland. Kan jeg sidde i en kajak så længe? Prognosen fra DMI siger ingen eller kun meget lidt vind fra øst, så nu skal der pakkes. Kom alligevel for sent afsted, men valgte så at sætte kursen direkte mod Hanstholm i håbet om at indhente det tabte. Det lykkedes at komme til Hanstholm i et enkelt ryk. Igen var det grillen der lokkede. Fik en dejlig spætte med pommes og godt med det gule - lækkert! Derefter fortsatte jeg over Vigsø bugt, men det blev alligevel for meget, så jeg gik i land, hvor jeg fik græs under teltet for første gang. Jeg kan godt forstå de af mine forgængere der har jublet over græsset. Det er super når der er sand i alting. Da jeg kom op var der vand i alle luger. Jeg havde godt siddet i surf og var blevet overskyllet hele dagen, men alle luger! Har forgæves forsøgt at etablere kontakt, men forgæves så jeg vil i stedet gå till køjs nu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar